Fixi app vervangt buurtwandeling

Actueel

In het verleden was het gebruikelijk dat er eenmaal per jaar een buurtwandeling werd gemaakt met medewerkers van de gemeente en de wijkagent. Bewoners konden tijdens zo’n wandeling wijzen op losliggende of scheve tegels, overhangend groen of een (in hun ogen) gevaarlijke verkeerssituatie. Aan deze buurtwandelingen nam doorgaans maar een beperkt aantal bewoners deel. De gemeente is, mede daarom, hiermee gestopt. 

Als alternatief voor de buurtwandelingen is er nu de Fixi app. Via deze app kun je eenvoudig een melding maken van de meest uiteenlopende ‘ergernissen’: zwerfafval, groenonderhoud, (plaag)dieren, kapotte lantaarnpaal, milieuklachten et cetera. De Fixi-app vind je zowel in de App-Store (Apple) als in de Play-Store (Android). 

Een melding maken gaat heel eenvoudig. Omschrijf kort de klacht, voeg zonodig een foto toe, geef aan om welke ‘categorie’ het gaat en tik op de kaart de locatie aan. Vul je naam en e-mailadres in, tik op verzend en klaar is Kees. 

Handig is, om na het downloaden en installeren van de app meteen een account aan te maken. Dan hoef je een volgende keer je naam en adresgegevens niet opnieuw in te vullen. 

Wanneer je iets gemeld hebt ontvang je een bevestiging van ontvangst en het nummer waaronder de klacht is geregistreerd. Zodra e.e.a verholpen is ontvang je van de gemeente een bericht. 

De Fixi-app maakt het indienen van een verzoek of ergens een melding van te maken heel eenvoudig en laagdrempelig. Anders dan (soms) in het verleden blijken klachten snel te worden afgehandeld. Dus: wat let je om van deze mogelijkheid gebruik te maken?